vineri, 17 octombrie 2008

Sunt trist când Dumnezeu se încruntă...

... când Dumnezeu se încruntă pentru că aşa vor oamenii, mâinile lor umplute cu pensule şi vopsele de secol XXI, sunt şi mai trist. Catedrala Ortodoxă din Sibiu se schimbă. Îşi pune o faţă nouă. O faţă care mă sperie dacă îmi iau haina de copil şi privesc în urma timpului...Mă năpădesc toate amintirile copilăriei când veneam în Catedrală mirat de picturile uriaşe la acea vreme. Când încă femeile stăteau pe stânga, iar bărbaţii pe drapta, într-un ritual astăzi uitat. Când mă duceau bunici la Biserică, pentru că în vacanţă eram în grija lor. E tot mai greu să înţeleg schimbarea care se produce în cultura Sibiului. Mi-e imposibil să accept că cineva s-ar apuca să dea alte forme şi expresii Giocondei Sau lui Van Gogh, iar ei să fie aceiaşi.Ce să mai comentez că "maestrul" agreat de feţele bisericeşti să pocească centenara catedrală este supus şi slugă a lui Gigi Becali, este preşedintele PNG Sibiu? Ce rost are să mai comentez când ei au făcut din Credinţă motiv de circ şi deznădejde ...
Dan Tomozei, 13 martie 2007

Niciun comentariu: